Varumärkesplattform
Vad gör Östersund attraktivt att besöka eller flytta till? Vad särskiljer Östersund från andra platser och vilken bild vill vi förmedla? Det summerar vi i platsvarumärket.
I grunden ligger en varumärkesplattform som vi kallar för Östersundspulsen. Omkring 800 Östersundsbor har på olika sätt bidragit till resultatet. Bland dem fanns representanter från alla delar av samhället.
Varumärkesplattformen Östersundspulsen har medvetet utvecklats för att fungera för alla de målgrupper som du kan tänkas ha: allt från besökare och inflyttare till studenter och investerare.
Det innebär att oavsett vem du vill attrahera till Östersund så kan du använda dig av Östersundspulsens verktygslåda. Det enda du behöver göra är att addera ditt eget budskap.
På den här sidan kan du ta del av användarguide som beskriver varumärkesplattformen och hur vi kan arbeta med den. Här finns också två filmer – en som sammanfattar plattformen och en som visualiserar den.